Malý karavan, velký trhák?

Dá se koupit kompletně vybavený a solidně zpracovaný nový karavan za cenu pod tři sta tisíc? Nebo je to jen přání až příliš vzdálené realitě?

WeinsbergCO390QD_1

Cenově mimořádně výhodný karavan Caraone od výrobce Weinsberg se prodává lépe, než by se dalo čekat. Aby jeho úspěch pokračoval i nadále, přišel výrobce pro sezónu 2015/2016 s dalším vylepšením původní verze. Vzadu dostává nový design plastového nárazníku se světly, který se více podobá obytným vozům, jak je nyní trendem. Také barva se přizpůsobuje obytným automobilům, uvnitř se mění odstín nábytku na světle oranžový jasan doplněný béžovou barvou. Profilové lišty jsou stříbrně šedé, pracovní plochy mají odstín šedé žuly. Čalounění přichází ve třech nových barevných odstínech a při použití přídavné sady Deko se dá vzhled vnitřního prostoru znatelně vylepšit.

WeinsbergCO390QD_2

Ještě před oficiálním zahájením prodeje jsme si vzali jeden úplně nový Caraone 390 QD k tomuto podrobnému testu. S lůžkem umístěným příčně vpředu a po straně umístěnou sedací soupravou začíná cenovka kompaktního karavanu na částce cca 274 300 korun. K testovanému přívěsu ale máme navíc tři sady příplatkové výbavy, kterých by bylo těžké se zříci – jedná se o věci, které vyžadují podmínky našeho testu, ale zřejmě je bude chtít i většina zákazníků. V přídavném balíčku Smart je za 17 200 korun k dispozici stabilizátor, kombinované žaluzie, nádrž na 45 litrů vody a rozfuky teplého vzduchu. Druhá přídavná sada nazývaná Advanced za 18 250 korun zahrnuje střešní okno Midi Heki, ohřev vody Truma Therme, dveře s ochrannou síťkou proti hmyzu, sprchový kout a nádrž na odpadní vodu – v principu je toto všechno až na sprchu vlastně nepostradatelné. Sestava Licht za 6 800 korun nahrazuje halogenová svítidla moderním úsporným osvětlením LED. Takto vybavený karavan už stojí asi 316 550 Kč, což je ovšem stále konkurenceschopná nabídka.

WeinsbergCO390QD_3

Hladký plech vpředu i vzadu, střecha ze sklolaminátu, k tomu zástěrky a nový design zadní světelné rampy jsou věci, které nejen opticky zvyšují hodnotu karavanu. Kryt velké přední schránky na oji se otevírá velmi vysoko a díky poctivé aretaci zůstává bezpečně otevřen, zavřít se přitom dá snadno i jednou rukou. Zadrhává se bohužel o nahoru vytažené přední opěrné kolečko, což však vadí jen v případech, kdy je karavan již zapřažen za tažný automobil a je nutné se do plynové schránky dostat. Skříň pro lahve s plynem je dobře utěsněná a průduchy pod vozem jsou v pořádku, do toaletní šachty a tedy i do nástavby si však voda najde cestu snadno. Šachta sama o sobě je velmi dobře provedena, avšak chybí zde těsnicí hmota vpředu dole na připojení k boční stěně…

Pokračování testu si můžete přečíst ve vydání časopisu Camping, Cars & Caravans 5/2015 (září/říjen).
ELEKTRONICKÁ VERZE
TIŠTĚNÉ PŘEDPLATNÉ