10 nejčastějších oprav prováděných v autoservisech

Automobily jsou složité stroje a existuje spousta věcí, které se mohou porouchat. Autoservisy často řeší stejné opravy znovu a znovu. Běžným opravám, které jsou níže uvedené, se lze často vyhnout, pokud řádně udržujete své vozidlo a preventivní údržbu provádíte v pravidelných intervalech.

Seznam nejčastějších oprav, které autoopravny řeší:

1. Brzdy
Mezi nejčastější opravy, kterými se zabývají mechanici, se týkají brzdového systému. Opotřebení brzdových destiček, je oprava, která se stane více než jednou v průběhu životnosti vozidla. Jedná se o levnější typ opravy. Pokud se ukáže, že jde o kotouč či buben, můžete očekávat vyšší cenu opravy, pravděpodobně v tisících korunách. Brzdové vedení jen zřídka potřebuje opravu, pokud nejsou nějak přerušena.

2. Výměna oleje
Výměna oleje by měla být provedena vždy po několika tisících kilometrech, aby vaše auto bylo v co nejlepším provozním stavu, což prodlužuje životnost motoru a servisní záznamy, které ukazují časté výměny oleje, může zvýšit hodnotu vašeho vozidla v případě prodeje.

3. Chladicí systém
Chladič a chlazení patří do této kategorie. Tyto opravy se mohou pohybovat od velmi levných až poměrně drahé v závislosti na tom, co je za problém. Důsledkem je většinou přehřívání motoru. Důvodů může být několik, málo chladicí kapaliny, uvolněný klínový řemen, vadný termostat, snížená průchodnost chladiče vlivem usazenin (obvykle při používání vody) nebo tím, že část chladiče je vyřazena z provozu, např. ucpáním.

4. Pneumatiky
Pneumatiky nebo rezervy, jsou poměrně časté téma. U pneumatiky může docházet k úniku nebo selhání z řady důvodů. Většina defektů je způsobena hřebíky nebo jinými ostrými předměty. Opravy jsou docela levné, ale v případě, že potřebuje vyměnit pneumatiku za novou, cena může jít nahoru.

5. Zapalování
Jedná se o baterii, startér a zapalování. Opravy baterie a poplatky za ně jsou poměrně jednoduché. Je-li baterie potřeba vyměnit, je v nabídce široké spektrum cen. V případě, že se jedná o startér musí být opraveny nebo vyměněny, to bude mnohem dražší.

6. Elektrický systém
Základními problematickými prvky elektrické soustavy jsou pojistky, žárovky, které zvládnete svépomocí, ale tento systém může také zahrnovat další vážné problémy. Pokud jde o vážnější elektrické záležitosti, bylo by dobré, nechat to profesionály z oboru opravit, protože na mnoha místech vašeho vozu, může být neodborný zásah nebezpečný.

7. Palivový systém
Palivové čerpadlo se může ucpat, pokud pravidelně řídíte vozidlo s méně než 1/4 nádrže. Palivové filtry také třeba vyměnit v pravidelných intervalech. Tyto opravy by měly být provedeny odborníkem.

8. Převodovka
Tyto opravy jsou většinou drahé a složité. Nejlepší je nechat tyto opravy na profesionálech.Jen si zjistěte dopředu kolik vás to bude stát, případně si nechte udělat další nabídku v jiném autoservisu.

9. Výfukový systém
Tyto opravy patří mezi ty dražší a většinou si je musíme nechat provést profesionály. Základní oprava je výměna zadních částí výfuku. V některých případech lze vyměnit i na počkání. Horší je poškození katalyzátoru, tam je cena vysoká a čekací doby delší. Životnost výfuku se pohybuje okolo 40 000 km.

10. Systém klimatizace
Pokud nemáte zkušenosti s těmito systémy, měli byste nechat tyto práce profesionálům. Většina oprav tohoto systému bude drahá.

Opravy jsou nedílnou součástí každého vozu, ale s řádnou údržbu vašeho vozidla je možné minimalizovat náklady a četnost oprav.