Oscar pomáhá se zrušením mýtného pro obytné automobily

Sdružení dovozců obytných vozidel OS Oscar se aktivně podílí na změně současné legislativy, která ukládá majitelům obytných automobilů s celkovou hmotností nad 3,5 tuny povinnost platit na zpoplatněných úsecích České republiky mýtné.Tento stav, kdy jsou obytná vozidla, určená k čistě rekreačním účelům, stavěna na stejnou úroveň jako nákladní kamionová doprava, podle našeho názoru výrazně brzdí rozvoj kempování a karavaninku u nás, omezuje turistický ruch a značně snižuje počet zahraničních turistů s obytnými vozy. Finanční přínos pro státní pokladnu, získaný z provozu obytných vozidel, je přitom, slušně řečeno, mizivý.

Hlavní iniciativu v této věci a jednání za sdružení Oscar vede jeho předseda Ing. Jan Bízik.

Prvním úspěchem a dobrou zprávou bylo projednání potřeby změny zákona s panem poslancem Mgr. Stanislavem Humlem (VV). Získání podpory od poslankyně Poslanecké sněmovny Ing. Jany Fischerové, CSc. (ODS) a náměstka ministra pro místní rozvoj pana Ing. Michala Janeby pro změnu systému těchto poplatků na jednání Celostátního kolegia cestovního ruchu ČR pak bylo druhou dobrou zprávou.

Od paní poslankyně Fischerové jsme byli informováni, že materiály, předané jí jako podklady pro žádanou legislativní změnu, byly předány dalším poslancům Poslanecké sněmovny, kde získaly podporu včetně pana poslance Humla, který požadavek na změnu plateb mýtného podpořil společně s několika členy společné komise Ministerstva vnitra a Ministerstva dopravy, a návrh na změnu již předal ministru dopravy k projednání orgány ministerstva.

To je třetí dobrá zpráva. Současně již paní Fischerovou byli a dále budou osloveni i další poslanci, působící zejména v hospodářském výboru, podvýboru pro dopravu (předsedou je poslanec Ing. Petr Bendl z ODS). Dále bude následovat projednání návrhu na Ministerstvu dopravy, mezirezortní připomínkové jednání, projednání návrhu změny zákona vládou a následně podání návrhu novely zákona č. 13/1997 Sb. formou poslanecké iniciativy ve sněmovně, které by mělo vyústit do změny zákona o platbě mýtného pro obytné automobily nad 3,5 t podle našeho návrhu.

Bude to pravděpodobně ještě dlouhá cesta, ale první kroky již byly úspěšně vykonány, na čemž nese hlavní zásluhu sdružení Oscar v čele s panem Bízikem. Věříme, že další prací se podaří docílit změny zákona tak, aby čeští ani zahraniční majitelé obytných automobilů nad 3,5 tuny nebyli nuceni se cestování po České republice vyhýbat.

Kdo se podílí společně se sdružením OSCAR na změně zákona o zpoplatnění pozemních komunikací:

Poslanecká sněmovna (PS):

Hospodářský výbor
Předseda: poslanec Ing. Milan Urban
Místopředsedou je mj. i poslanec Mgr. Stanislav Huml

Podvýbor pro dopravu PS
– předseda výboru: poslanec Ing. Petr Bendl
– členem je mj. i poslanec Mgr. Stanislav Huml

Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PS
Podvýbor pro cestovní ruch (8 členů)
Předsedkyně: poslankyně Mgr. Zdeňka Horníková
– členem je mj. i poslankyně Ing. Jana Fischerová, CSc.

Senát PS:
Výbor pro hospodářství, zemědělství a dopravu
– předseda: senátor Jan Hajda

Podvýbor pro dopravu

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Ing. Michal Janeba – náměstek ministra pro regionální rozvoj a cestovní ruch

Ministerstvo dopravy ČR
Oddělení telematiky a zpoplatnění silniční sítě Odboru pozemních komunikací MD ČR
Oddělení mj. řeší:
– výkonové a časové zpoplatnění dálnic, rychlostních silnic a vybraných silnic I. třídy
– rozšíření výkonového zpoplatnění pro vozidla nad 3,5 tuny
– rozšíření výkonového zpoplatnění na silnice I., II. a III. třídy

Společná komise MV ČR a MD ČR pro řešení dopravní problematiky
– předseda: poslanec Mgr. Stanislav Huml

4 thoughts on “Oscar pomáhá se zrušením mýtného pro obytné automobily

  • 18.4.2011 at 21:47
    Permalink

    Pro toho chytráka nahoře – řešil jsem rok zda-li si mám koupit OA do 3,5T nebo nad 3,5T.Vzhledem k tomu,že mám v autě 157hp /+ 40 kg/,tažné zařízení/+48 kg/,markýzu /+38 kg/,rezervu /+ 28kg/,zahradní nábytek/+26kg/ atd.atd a každé auto prodávané do 3,5t váží cca 3250 kg,rozhodl jsem se pro druhou variantu.A nebyl to jediný důvod – je nejeden příklad, kdy pár známých bylo zváženo v Rakousku či v Itálii a byli donuceni si z Čech zavolat auto,aby jim „přebytečný náklad“ pomohli odvézt,o tučné pokutě nemluvě.A protože si bereme ze západu za vzor jen samá negativa,věřte, že karavanisté s auty do 3,5T budou brzy zírat. Takže – tyto auta rozhodně nikoho nebrzdí,ale jen nesmyslně podporují tento zlodějský stát.

  • 15.4.2011 at 12:32
    Permalink

    je jasné, že zrušení mýtného pro obytná auta nad 3,5t je velmi vítáno, myslím, že je nás hodně, kdo je takto limitován a kvůli platbě mýtného si nechce pořídit obytku která tuto kategorii byť jen o trochu překračuje ( mám vyhlídnutý model s celkovou hmotností 3,5t, ale doložnost je jen 350 kg – a to je málo, dá se ale pořídit s celkovou hmotností 3,8t..tady už je doložnost dotatečných 650 kg..)— vždyť podle kalkulace mýtného cesta ze středu republiky na Rozvadov vyjde na 500,- Kč (?!?!?!?!), což je nesmyslné.. 🙁

  • 11.4.2011 at 00:54
    Permalink

    Nechápu, proč by měli být nějak zvýhodňováni majitelé rozmařilých karavanů nad 3,5 tuny. Ke karavaningu zcela stačí karavany do 3,5 tuny, které se tak nepodílí na brzdění dopravy. Komu nestačí karavan do 3,5 tuny, nechť jezdí do hotelu.
    Největší brzdou karavaningu je zcela jednoznačně v mnoha zemích zákaz přenocování mimo kempingy a vše ostatní je prkotina.

    • 15.4.2011 at 12:36
      Permalink

      obytňák 3,5 t Rapido, 96kW
      obytňák 3,8 t rapido 130 kW (stejný model, větší doložnost, silnější motor..), který podle tebe víc brzdí dopravu ?????
      náklad bude v obou stejný…nebo si snad někdo myslí, že v tom 3,5 tunovém povezu o 300 kg míň ??

      haha

      btw – pokud si zvážíme svoje auta v plné parádě, ruku na srdce – kdo se vejde do limitu 3,5t ????

Komentáře nejsou povoleny.